< hoorskatter.blogg.se -

Pst, det är jag, Bappel !

Ha! Idag är det jag som har datorn. Lyckades smyga hit när inte matte såg.
Hon skriver så tråkiga inlägg, inget intressant alls! Har hon inte fattat att det är JAG som är intressant?! Inte allt annat. JAG! JAG! JAG!
 
Matte tror att det är hennes garn, när det egentligen är mitt, alltihop!
 
Faktum är att det är JAG som bestämmer i huset. De där tvåbenta är mina pass-opper, alla tre. Om jag jamar lite vid en dörr, ilar de genast dit och öppnar den åt mig. Jag och Bapplan, min syster, har ett eget rum, och dit drar vi oss gärna undan när vi vill ha lite lugn och ro.
Jag brukar vara därinne i flera sekunder, sen säger jag till att jag vill ut där det händer saker igen. Dörren öppnas genast, jag har lyckats bra med uppfostringen.
Bapplan är tråkig. Hon kan sova i soffan i flera timmar!
 
Bapplan är så tjejig!
 
Bapplan ska hålla på och pussa matte så fort hon kommer åt. Tjejer är så löjliga! Mysa i soffan! När man kan vända opp och ner på huset!
Jag och Bullen brukar tävla om vem som kan göra mest ofog. Bullen är min bästa kompis. Han är nästan lika tuff som jag. Men bara nästan.
 
Bullen, den dagen de gjorde något konstigt med oss. Vi åkte hemifrån, sov en stund, och fick lite ont i baken. Men sen rev han och jag huset. Det tog oss några timmar, och det blir sig aldrig likt igen!
 
Nej, nu har jag inte tid längre. Står en del på diskbänken, som jag tänker välta ner. Bullen hänger säkert på!
 
Tjena!
Bappel
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla Jacobsson

Underbara kissen!<3<3

2013-02-11 @ 22:23:15
Postat av: Kerstin Ingemansson

Underbart!! Åh vad jag önskar att jag kunde dela livet med Bapplarna!!

Svar: Det är en upplevelse!
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2013-02-11 @ 23:03:55
Postat av: Elna

Det är roligt att få höra sanningen ibland *ler*.

2013-02-12 @ 10:04:18
URL: http://snudden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0