< hoorskatter.blogg.se -

Söndag

Igår hände det mycket. Och det var enbart positivt. Förutom att jag blir helt slut i huvudet...
Jag, som är så dålig på att planera, jag försöker faktiskt undvika det så mycket som möjligt, så mycket att det ibland stör folk i min omgivning, skulle planera ihop vilka katter som skulle kastreras igår när Kastreringsbussen kom. Då handlar det inte om en katt, utan det gäller att få ihop så många som möjligt.
I det här fallet, skulle de dessutom hämtas på olika ställen. Naturligtvis hade jag på morgonen inte en aning om vilka katter jag skulle ta. Varken här hemma, eller de jag skulle hämta på Ringsjöhöjden. Den enda jag visste säkert, var lilla Skuggan, som Titti är stödhem åt. Ja, och så Sofies katt, som hon fångat in i deras stall, en stor, fin hane, som hållit till där i ett drygt halvår.
Så det blev mestadels improvisation som vanligt.
 
Sockan är en av de katter som "råkade" bli kastrerad igår.
 
Petra likaså.
 
6 katter från Ringsjöhöjden blev också kastrerade. 2 av dessa behåller vi inne för omplacering. De andra får vara kvar tills vidare, så får vi se.
Katterna från Ringsjöhöjden är fantastiskt snälla och enkla att hantera.
 
Nå, 8 honor, och 4 hanar blev av med förmågan att producera fler katter.
 
Det här är en livmoder från en äldre hona, som fött mycket ungar. Den var inte särskilt fräsch. Något att tänka på för de som låter sina honor föda kull på kull på kull.
 
Det blev en lång dag på kliniken, och efter detta skulle några katter köras hem igen. Åsa var med hela dagen och hjälpte till. Stackars Titti, och Pia, som först, även de, hjälpt oss, väntade hemma. De hade, på min förfrågan, lagat middag. Och sen väntat på att vi skulle bli färdiga med katterna, länge....
Åsa hade bakat äpplekaka, med vaniljsås, som vi hade som efterrätt. Underbara människor, som ställer upp för oss! Helt fantastiskt att komma hem och bara sätta sig till bords efter en lång dag!
 
Som vanligt hade Åsa och Titti med sig MASSOR av presenter till katterna! Buren ingick inte. Den skulle Matilda åka hem i.
 
Titti var även här för att ta med sig Matilda hem. De fann varandra sist Titti var på besök.
 
Matilda har äntligen hittat hem!
 
Jaha, klockan blev mycket innan allt var klart. Min snälla man, skjutsade Åsa och Titti hem, jag däckade på soffan.
Men det var en givande dag, och det känns som om mycket blev gjort.
Tack Sofie, Titti, Åsa , och Pia, för assistansen, och för den goda maten!
Tack även till Andrea och Todd, som orkar stå en hel söndag, och kastrera katter. Och tack till Lucie, som lånar ut sin fina klinik för detta ändamål!
 
 
Helen FHHK
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0