< hoorskatter.blogg.se -

Som hund och katt.

Jag blir ofta förvånad över hur snälla några av våra hundar är mot katterna. Med tanke på att de är slädhundar, och härstammar helt och hållet från extrema arbetslinjer, med generation efter generation av kattmördande individer.
När vi blev med första katten, var vi säkra på att våra hundar aldrig skulle kunna umgås med den. Men några av dem visade sig vara generösa själar, och de är inte bara snälla mot katterna, de är helt fantastiskt snälla.
 
Torsten samsas fint med lilla Bullen, trots att han har ett ben i korgen.
 
Valpen har kommit på en rolig lek. Han tar en av Bapplarna i nackskinnet, och sen bär han omkring med den. Vad Bappeln tycker om det, vet vi inte. Den säger varken bu eller bä, utan låter sig snällt bäras hit och dit.
 
En ♥Bappel♥!
De är så lika varandra dessa båda syskon, jag undrar om jag nånsin lär mig att se skillnad på dem?!
 
 
Den här fina hanen kom igår. Han heter Prinsen, och är en riktig kelkatt. Vi hjälper KKS med honom, och hoppas att han ska hitta sitt drömhem så fort som möjligt.
 
Och nu känns det bäst att avsluta. Kattungarna har redan försökt att korsa tangentbordet ett otal gånger, så innan de återigen raderar allt, säger jag; På återseende!
 
Helen FHHK
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0