< hoorskatter.blogg.se -

Svarta katter.

 
 
 
 
De katter som hela tiden blir "över" , tycks vara, utöver de inte ännu tama katterna, de svarta skönheterna. De blir förbisedda gång efter annan. En svart katt måste vara trevligare, tamare, och roligare, än sina flerfärgade kamrater.
Helt själviskt, ur min synpunkt, skulle jag önska att åtminstone en del av de svarta katterna fick hem. Jag har nämligen svårt att se skillnad på dem. Antagligen tycker de att jag är konstig, som hela tiden måste vända, vrida och känna på dem,  men annars vet jag inte vem det är jag klappar och pratar med.
 
Bagheera, liten nätt dam, som är tam, men lite försiktig.
 
Baloo, killen som alltid är med.
 
Galatea, mattjuven.
 
Soraya, en stor madam.
 
Big, en kille vi hjälper KKS med.
 
Samt några till... Fred, en skygg herre, som skulle bli en bra stallkatt, Scarlet, även hon icke-tam, men hon hade blivit en ypperlig sällskapsdam till en tam katt. Scarlet är en snäll mjukis, som inte gör något väsen alls av sig. Både Scarlet och Fred är KKS-katter, som kom hit innan vi startade föreningen här i Höör.
Vi har även en mini-dam, som jag är helt oförmögen att komma på ett namn till. Hon är tam, men lite försiktig.
 
Dagens ljuspunkt: Mina grå ungar har flyttat. Eller ja, vet inte om det är så ljust egentligen. Jag kommer att sakna dem mycket. De har verkligen fyllt upp mitt liv.  Naturligtvis måste de någon gång prova sina vingar, men jag...?! Mina små bebisar... Snyft.
 
♥♥♥
 
Ofta när det gäller ungarna, är inte jag mogen att lämna dem. De vuxna räknar jag med att de klarar sig, men de små? Nej, jag är aldrig redo!
 
Helen FHHK

Kommentarer
Postat av: paulina

fyfan vill ha allihopa, om jag inte redan haft 3 hittekatter och bodde i en etta :(

2012-12-28 @ 22:26:25
URL: http://fuckyeaimthestar.blogg.se
Postat av: Helen Westergren

Du får flytta till större boende! :)

2012-12-29 @ 00:50:39
URL: http://hoorskatter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0