< hoorskatter.blogg.se -

Katter och namn

Jag medger att jag är galen. Jag vet. Men det är inte mycket att göra åt.
Eller också är jag helt normal.
Eller inte.
 
Har en liten katthona, ca 4 månader gammal. Trots att hon varit här i drygt en månad, har jag inte lyckats döpa henne. Men idag när jag hade gett henne, och hennes vänner mat, säger hon plötsligt att hon heter Gunilla.
"Öh, jaha", tycker jag. "Gunilla?"
  "Ja", säger hon.
Måste medge att jag blev stående en stund och stirrade på henne. Gunilla? Var fick hon det namnet ifrån? Det känns ju inte som ett kattnamn, precis.
Den här katten är skygg, även om hon faktiskt har börjat vara framme mer när jag kommer in till henne. Och hennes vänner. Hon brukar aldrig titta på mig när jag pratar med henne. Men när jag prövande säger "Gunilla" till henne, tittar hon på mig. Prövar flera gånger, och ger sedan med mig.
"Visst, om du säger det så." "Gunilla."
Och hon tittar på mig igen.
 
Bilder kommer på Gunilla (är det ingen som kan lära katter skillnaden på kattnamn, och människonamn?), så fort jag har några.
 

Carl-Einar. Inte heller han har något begrepp om vad som är kattnamn, och inte.
 
Ludde. De kan uppenbarligen inte heller skilja på katt- och hundnamn.
 
Stefan. Ja, vad säger man?
 
 
Vad lär kattungarnas mammor dem egentligen?!
 
 
Med förundran
Helen FHHK
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0