< hoorskatter.blogg.se -

Ovilse.

Japp, jag hittade hit igen. Jag har inte gått vilse, bara inte haft skrivlust på några dagar. Och, det har väl i ärlighetens namn inte hänt så mycket heller.
Men, Barbro har blivit tingad! Denna trevliga, tillgivna dam, kommer att flytta till eget hem om några veckor.
 
Barbro. Bilden gör inte henne riktig rättvisa.
 
Vi har kastrerat Långrandigmans bror. Den stackaren har ännu inte döpt sig. Han vägrar bestämt att tala om för mig vad han heter. Jag hoppas att han blir lite medgörligare snart.
 
Lilla Ludde, från Kungshällan, har varit sjuk. Jag tror att han har stressat till sig magsår, men jag vet inte säkert. Klart är i alla fall, att han blivit bättre efter behandlingen. Nu äter han igen. Han är en sur liten rackare, men jag har fått honom att spinna. Idag låg han tom på rygg i knäet på mig, och spann! När jag satte ner honom på golvet, såg han sur och skygg ut igen. Jag undrar vad som ska till för att han ska bli positivare till livet?
 
En ganska liten Ludde.
 
Två ungar från Kungshällan, som är betydligt positivare än Ludde.
 
 
I veckan som kommer ska vi kastrera en hel hög med katter. Om inget oförutsett händer. Håll tummarna för att de sista katterna på Ringsjöfisk går i fällorna!
 
 
Helen, FHHK
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0