< hoorskatter.blogg.se -

Alla dessa Bapplar

I somras, när Bappelman bodde här, tyckte jag att det var jobbigt att behöva bappla honom på nätterna. nu har jag 4... Plus Liten, som måste matas med spruta ganska ofta, eftersom hon är så mager, och inte vill äta mer än några torrfoderbitar själv.
Men när de tre lite större Bapplarna fick åka med Pia hem en natt, saknade jag dem. Det var tomt att bara mata 2 på natten, och inte ha 3 huliganer klättrandes i ansiktet.
Mamman från Ringsjöfisk har övergett sin unge. Hon har inte varit bra på att vara mamma alls. Det är inte lätt för de skygga honorna att föda ungar inne. Den lille, som mannen döpt till Frosty, är nu 11 dagar gammal, och förvandlad till en bapplande, krävande bebis. De lär sig fort!
Jag är gärna en zombie på dagarna. Allt för de små knattarna!
 
En av de små huliganerna. En kille.
 
En liten gangster till.
 
Hela Burkens familj är nu infångad och intagen. Så nu har 3 små Burkar, som lustigt nog är lika som bär. Men själva Burken känner inte igen sin mamma och sina syskon. Kanske inte så konstigt, med tanke på att de inte sett varandra på väldigt lång tid. Det känns skönt att alla från Ringsjöstrand är inne.
 
Och idag har lilla My äntligen fått ett nytt hem. Det förtjänar hon verkligen. Från att ha varit en skygg unge, har hon utvecklats till en rolig, spinnande, kelig dam.
 
Lilla, runda My.
 
Helen FHHK
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elna

Så söta de är.

Kram

2012-10-13 @ 17:59:01
URL: http://snudden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0