< hoorskatter.blogg.se -

Katterna, en inspirationskälla.

Om jag hade någon inspiration, skulle jag skriva något... Varför har jag inte det? Kan det vara det mörka, dystra vädret? För inte är det katterna. De har då levt om här nu på förmiddagen. Att mata dem på morgonen, är som att utfodra vilda djur. Den där blötmaten är något alldeles extra för dem. De låter, tränger sig, stökar, och stimmar. Underbart att kunna glädja dem med så lite!
Den nya, Soraya, är en riktig surpuppa. Hon behöver verkligen ett eget hem. SNART! Hon vill inte alls umgås med andra katter. Bara med oss människor.
Vi har en del äldre katter, som skulle behöva komma ut till egna boenden. Sotan, Soraya, Torsten. Den sistnämnda är en jättestor, röd hane, 8 år gammal. Han är en riktig bjässe, måste väga minst 8 kg, utan att vara särskilt tjock. Ska ta bilder på honom så småningom. Lite jobbigt är det att han heter Torsten, då vi har en hund, som också heter Torsten. Han är också 8 år gammal, fyllde år i förrgår.
 
Sotan, när hon inte varit här så länge. Har färska bilder i telefonen, men jag måste komma underfund med hur man får in dem på datorn. Tekniskt geni är jag inte!
Sotan är svartare, har mer päls, och är en riktigt rund dam idag.
 
Soraya. Det är svårt att ta osuddiga bilder på henne. Hon är alltid på väg mot kameran.
 
Och så en bild på våra yngsta:
 
Lilla Grå, och en Bappel.
 
 
Helen FHHK
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Ljuvliga bappel.... Saknar dom när jag är hemma ♥♥♥

2012-10-25 @ 12:45:41
Postat av: Elna

Den sista bilden är ljuvlig med de två små.

2012-10-25 @ 20:24:20
URL: http://snudden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0