< hoorskatter.blogg.se -

Nya små gryn...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ska försöka skriva något, mellan bapplingarna av de nya små, som kom igår. 3 livliga små krabater, som redan intagit soffan, som tillika är min säng för tillfället. 2 killar och en tjej, små glupande ulvar, som äter ofta, och mycket.
De tre små.
 
De sover under täcket på natten, och så fort jag rör mig, vaknar de, och är hungriga. Sen är det dags att gå på toaletten, vilket de sköter exemplariskt.
Igår kväll kom även en liten dam hit. Hon är ca 10 veckor gammal, skadad i ett ben, skadad i läppen, och mager som en skrika. Hon hittades sittande mitt på en väg, under en viadukt utanför Osbyholm. Ingen av de som bor i närheten visste var hon kom ifrån. Nu bor hon ihop med Stefan...
 
Ursäkta pausen, det var bappeldags.
 
Nå, hon bor ihop med Stefan, eftersom de båda behöver äta upp sig. Den lilla tjejen är tam, och ganska pratsam. Hon har dessutom blivit badad av Pia, som hjälper mig med katterna när hon kan. Det är jag tacksam över.
Den lilla ungen som föddes häromdagen, verkar vara Ringsjöfisk-honans. Hon ligger i en bur, som är öppen, med den. Det är en helsvart hane, väldigt söt. Men detta utesluter att denna hona kan vara mamma till de små ungar som fångades tillsammans med henne. Kanske har hon hjälpt någon annan hona med dem, eller helt enkelt snott dom. De tyr sig gärna till henne, och hon låter dem göra det. Så i deras ögon är hon väl deras mamma.
De tre små Bapplarna har somnat, mätta och belåtna. Kanske bäst för mig att göra detsamma, så att jag hinner sova en stund, innan de vaknar och är hungriga igen.
 
Helen FHHK
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0