< hoorskatter.blogg.se -

Var är våren?!

Är det inte snart dags att det blir vår? Visst, det ÄR mitt i vintern, men ett undantag hade inte gjort mig något. Och faktum är att snödropparna försiktigt stack upp för ett par veckor sedan. De är i och för sig alltid optimister, men kan de inte få rätt någon gång? Som det nu är, är de täckta av en dm snö.
Anledningen till att jag längtar mer än vanligt efter våren, är att jag gärna vill kunna göra i ordning villavagnen, så att katterna kan börja flytta ut dit. Visserligen är de trivsamma att ha i huset, men det känns inte som om det är någon ordning på nånting.
 
Lilla Sockan, som är den värsta mattjuven på bordet när vi äter. Vi får skydda maten med våra liv. Nästan, i alla fall. Hon stjäler gärna direkt ur mun på oss.
 
Fast just nu går det inte att göra någonting i vagnen. Den har förvandlats till lagerlokal. Kattsand, och papperspellets i massor, är den fylld av.
Pelletsen är en intressant upplevelse i kattlådorna. De flesta av katterna föredrar sanden, men en och annan går faktiskt i pelletsen. Vi fick massor av detta av kastreringsbussen, och det drygar ut åtgången av den vanliga sanden med  säkert en månad. Katterna får minsann inte vara kräsna.
I torsdags fick jag dessutom en del kattmat av Angelica, som alltid är snäll och tänker på oss när hon får mycket mat. Fick också massor med foder till hundarna.
 
Långrandigman.
 
I detta nu, är det kapplöpning i huset. De yngsta far omkring som virvelvindar. Det är riktigt underhållande. Upp och ner i trappan, och sen fullt ös genom huset. Allt medan de vuxna har lagt sig till ro. Alla utom Tussen, som tydligen aldrig tänker bli vuxen...
 
Tussen, alltid på alerten!
 
I natt hade de små katterna öppnat ett skåp, och släpat ut alla julservetterna till valpen. Gissa vad som var kvar av dem? Tur att vi inte har några julmiddagar i huset. Då hade jag ju varit tvungen att köpa nya...
Bra att de rensar skåpen på onödigt krafs!
De har även sorterat mycket bland muggar och glas. Vilket vi ändå hade för mycket av. Jag hade ändå tänkt gå igenom skåpen. Så slapp jag det!
 
Helen FHHK
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0