< hoorskatter.blogg.se -

Förtydligande

Jag vet att jag har skrivit om det här tidigare, men av uppkomna anledningar, vill jag åter förtydliga vissa bitar av vårt arbete.
De flesta, nästan alla tror jag, är medvetna om att vi som jobbar med de hemlösa katterna, inte har betalt på något sätt för det vi gör. Allt arbete är ideellt, och vi tar väldigt mycket ur egen ficka för att få det hela att fungera.
Men några få har fått för sig att, bara för att det är en förening, finns det en kassakista någonstans att ösa ur. Vi hade gärna, väldigt gärna faktiskt, velat hitta denna kista, men tyvärr har någon, vi vet inte vem, försnillat kartan till denna guldgruva.
Vår kapacitet är begränsad. Vi har inte plats att ta in hur många katter som helst. Vi vill, det behöver ingen betvivla, men vi kan inte. Tyvärr är utflödet av katter betydligt mindre än inflödet. Det är en ekvation som inte går ihop.
Även när det gäller denna bit, har det uppstått missförstånd.
För att inte alltför många ska känna sig träffade, vill jag återigen påpeka att jag vet att nästan alla vet hur vår situation ser ut, och att ni har förståelse för att vi inte kan ta in alla katter som far illa.
Men tyvärr har inte alla den förståelsen. Jag vill för denna lilla klick personer klargöra att, det är inte lönt att försöka ge oss dåligt samvete, hota med att skjuta katten/katterna, sluta att mata dem, eller kasta ut dem i kylan. Det dåliga samvetet får personen som gör detta mot katten, stå för själv.
Återigen, jag skriver detta av uppkommen anledning. Ingen oskyldig ska ta åt sig.

Många som ringer om hemlösa katter, förstår precis hur situationen ser ut, och gör väldigt mycket själva för att katten ska ha det så bra som möjligt, tills dess att vi lyckas ordna något bättre för den.
Som tur är, är det de flesta. Tack till alla er! ♥
 
Lelle, en typisk rännstenskatt från Malmö.
 
Jag vill även tacka alla som lyfter vår och katternas tillvaro, genom gåvor av alla de slag. Pengar, mat, leksaker, klösställningar, filtar, allt som underlättar och piffar upp. Blir ofta väldigt rörd över att ni är så många som är så generösa och godhjärtade. Vi uppskattar det mer än ni anar!
 
En söt Emelie, som äntligen bestämt sig för att hon är tam.
 
Och så, ja... hm, Bappel, eller om det är Bapplan.
 
 
Helen FHHK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0