< hoorskatter.blogg.se -

Kastreringar

Idag har vi, ja mest Lucie, kastrerat Belinda, Gunilla och Pauli. Skönt att få det gjort. Belinda och Gunilla har haft besvärande löpningar, speciellt för omgivningen.
Lille Bappel fick dessutom koll på att han var kille. Det lärde snusktanten Belinda honom. Han lyckades inte särskilt väl med sin nya uppgift, så lite besviken blev hon säkert.
Men på söndag är det slut även på Bappels drifter. Då kommer kastreringsbussen hit, och då ska kulpåsen tömmas! Även en del av hans små vänner kommer att bli lättare i baken!
 
Helt ovetande om vad som väntar, ligger Bappel och jäser på favoritplatsen.
 
Belinda från Kungshällan.
 
Måste försöka ta några bilder på Gunilla. Hon är så vacker. Ska bara vänta tills hon har förlåtit mig för dagens härjningar.
 
Har även varit på Doc Morris och inhandlat bl a maskmedel till katterna. Går mycket sådant. De flesta vi tar in, är aldrig avmaskade, och måste avmaskas x antal gånger för att få bukt med de små osympatiska parasiterna.
Men de små liven har jag inga bilder på. Gissar att ingen vill se dem heller?!
 
 
Helen FHHK
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ni gör en fantastisk insats och är otroligt duktiga!
Fortsätt som ni gör! Det har ju verkligen lett till stora förbättringar för Höörs hemlösa katter.
Tyvärr behöver man "stänga öronen" ibland för avundsjuka och annat trams.
Allt gott till Lucie och dig!!!
Mvh
Lotta Andersson

Svar: Tack! Helen
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2013-01-30 @ 20:25:11
Postat av: jennifer

hej! ville bara säga att jag blev så glad när jag såg er lapp i djuraffären häromdan visste inte att det fanns en förening i höör för hemlösa katter, är själv en kattälskare och skänkte därför pengar till er! blir så glad över att det finns fler katt tokiga människor än jag i denna världen :) hade det inte varit för att jag redan har mina två små älsklingar här hemma hade jag gärna adopterat av er :)

Svar: Det tackar vi för! Helen
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2013-01-30 @ 20:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0