< hoorskatter.blogg.se -

Katter söker hem!

För tillfället är det stendött på omplaceringsfronten. Detta innebär att vi inte kan ta in en enda ny katt, oavsett hur akut det är. Vi har fullt upp med de vi har inne.
Det känns lite frustrerande med tanke på de som springer ute i kylan. Alla delar av Höör skulle behöva gås igenom, när det gäller kattbeståndet. Särskilt stugområdena. Och gårdarna, vill inte tänka på vad som finns på dom.
 
Fina Matilda verkar inte hitta sitt drömhem. Ett hem med ett rymligt kylskåp, fullt med godsaker!
 
Fina Ronja.
 
Jag börjar bli lite orolig för hur vi ska kunna ta in några kattungar i vår när de börjar dyka upp. Inte ens med skohorn får vi in dom.
Det går mycket pengar till att hålla föreningens katter med mat, sand, sjukvård, och allt annat som måste till för att hålla katterna nöjda. Utöver det som alla generösa kattvänner skänker till de små liven i form av foder och andra materiella ting. Blir så glad varje gång det trillar in presenter till katterna!
 
 
Försiktiga sötnosen Emla.
 
Och så är jag skyldig en länk till filmen som spelades in på Ringsjöns veterinärklinik.
 
http://www.youtube.com/watch?v=IN6dItTfnmU&feature=youtu.be
 
Känns som ett hackat, inte malet, blogginlägg, men känner mig lite splittrad idag. Tänker på den stackars vargen, som hittills hållit sig undan sina banemän. Olidlig som jag är, har jag skickat ett mail till Naturvårdsverkets generaldirektör, och krävt svar på en del frågor. Tycker att "skyddsjakts"beslutet luktar skunk.
 
 
Helen FHHK
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Xantippa

Jättebra film!

2013-01-16 @ 08:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0