< hoorskatter.blogg.se -

Alla dessa snälla människor!

Vi får vara med om så många vänliga gester från folk, i arbetet med de hemlösa katterna. De lyfter vår tillvaro, och det som är så fantastiskt är, att det är så gott som varje dag vi får uppleva detta.
 
I måndags, när Lucie kastrerat 3 honor till Kattjouren, med viss assistans av mig, kommer snälla Marianne, som är jourhem åt dessa tre, med en glasstårta till oss. Gissa om vi fick bråttom med att bli färdiga!
Två personer på en glasstårta för minst fyra, men den tog slut! Ja, ja, så är det när man äter efterrätten före middag. Den var verkligen delikat!
Tack, Marianne!
 
Igår var jag och Elna ute på en tur, vi tömde tunnorna på Konsum i Höör, och i Hörby. Det är ännu en upplyftande syssla. Att mötas av maten och sanden, som alla ni snälla, givmilda, människor har lagt i dem, är som att fira julafton gång på gång!
 
Gårdagens resultat! Jag känner mig lyckligt lottad, som får uppleva all denna snällhet, som omger arbetet med de hemlösa katterna.
 
När vi var körandes i Höör, föreslog jag att vi skulle köra till den nyöppnade Foderbutiken. Har tänkt titta in där sedan de öppnade, men med min saktfärdighet, har jag inte blivit färdig till det. Men våra undulater behövde frö, och den här butiken har precis den tråkiga blandning, som de är så förtjusta i.
 
Foderbutiken i Höör.
 
Naturligtvis, eftersom det är en butik som riktar sig till djur, var vi tvungna att fråga om de ville ha en av våra insamlingsbössor på disken. Utan minsta tvekan, fick vi ett ja. Så härligt med affärsinnehavare som inte behöver tänka efter om de ska göra en god gärning!
Vi fick även mat till katterna, och även en del till hundarna!
 
Gåva från Foderbutiken. En underbar syn!

Katterna äter mer när de får smaka nya sorter. Det går nog åt ca en halv gång extra ranson med dessa spännande smakupplevelser. Vilket de är väl värda.
 
Helen FHHK
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Andreas

hej
vilken sorts mat är bäst att lägga i era tunnor? är det torrfoder eller?

Svar: Burkmat uppskattas mycket av katterna. Vi använder det för att locka fram de som är lite försiktiga av sig. Det är mycket effektivt, och har fått många katter tillgängliga. /Helen
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2013-04-28 @ 11:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0