< hoorskatter.blogg.se -

Bapplar, mat, och Big!

Jaha, ja. Så fort jag började skriva i bloggen, la sig Bappel i datorn. Hur ska jag tolka det?
 
 
Bappel och Bapplan är lite griniga på mig idag, eftersom jag sov över i Malmö i natt. Så de hade ingen att sova på, och ingen att väcka tidigt på morgonen med sin lek.
Hoppas att de förlåter mig framåt dagen.
 
I måndags, när Elna och jag var och tömde tunnan på Konsum i Hörby, mötte vi en kvinna, som bara skulle in och handla lite grönsaker i affären. Om vi väntade, skulle hon handla lite mer mat till katterna. Så vi väntade, en liten stund, och då hon kom ut, hade hon handlat några burkar mat, och sand. Vi fick även varsin tablettask, med "Salta Katten", givetvis! Kan säga att de var mycket goda! Tack!
 
Vi tömde även tunnan i Höör, men slarviga vi, glömde att fotografera innehållet. Men jag vill gärna tacka alla givmilda människor! Bidragen är verkligen värdefulla, och vi, och särskilt katterna, uppskattar det mer än ni kan föreställa er!
 
Så här mycket var det i tunnan på Konsum i Hörby! Plus en säck sand, som jag glömde att sätta fram.
 
När jag kom hem, låg det ett tjockt brev i lådan, med en chokladask, ett trevligt kort, och 200 kr till katterna. Jag blev mycket glad och överraskad!
Världen är full av snälla människor!
 
Morgon-Bapplar!
 
Fina Big, en social, trevlig, ung man, som gärna vill ha ett eget hem snart. Han fungerar bra med både katter och hundar.
 
 
Helen FHHK
 
 

Kommentarer
Postat av: Elna

Stackars Bapplarna som fick sova själv. De har säkert frusit och nu ska de hämnas *ler*.

2013-03-13 @ 20:44:36
URL: http://snudden.blogspot.com
Postat av: Håkan Westergren

Det där om att Bapplarna inte fick sova på någon eller väcka någon tidigt på morgonen är inte sant. Bapplan sov i mitt rum, och hon lekte verkligen klockan tjugo i sju på morgonen.

Svar: Tur att jag har en son som förbarmar sig över sällskapssjuka Bapplar. Eller en av dem i alla fall !
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2013-03-16 @ 14:53:54
Postat av: Pauline

åh, jag hade gärna köpt en burk mat extra eller så! Har katterna några speciella favisar ;)?

Svar: Mjau i tetra är en av favoriterna. Men de äter det mesta som serveras. Tack!
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2013-03-21 @ 20:04:19
Postat av: Pauline

Då ska vi nog kunna ordna detta! Kanske går det att skicka en liten present via posten? Bor mämligen i Karlshamn, men ingen tunna här inte :(

Svar: Det skulle vara jättetrevligt! Min adress är Helen Westergren, PL 1692, 243 92 Höör .
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2013-03-21 @ 20:32:58
URL: http://paulinenorlen.blogg.se
Postat av: Pauline

Då ska jag ordna det i veckan! Tack så mycket och hälsa de fina kissarna ;)

Svar: Tack själv!
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2013-03-22 @ 16:36:06
URL: http://paulinenorlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0