< hoorskatter.blogg.se -

Fler katter som gärna vill ha egna hem.

Fast egentligen tror jag att de flesta av katterna är ganska nöjda med hur de har det nu. Det är väl troligen därför de gör sig så ocharmiga när det kommer någon som ska titta på dem.
Men jag vill at de ska få nya hem. Annars kan vi inte ta in nya katter som behöver hjälp. Jag har försökt prata med dem om det, men de tittar bara oförstående på mig, rycker på "axlarna", och vänder ryggen åt mig. Dock tror jag att de inser förbättringen när de väl har flyttat.
 
Söta Wilma, som inte är helt tillgänglig än. Men hon är på god väg. Den här lilla damen är med oss lite överallt, nyfiken, glad, och positiv. Hon vill absolut bo med andra katter, ensamkatt är inget för henne. Hon fungerar också bra ihop med hundar.
 
Aurore är en rund dam, förvisso en KKS-katt, men hon har bott här i 2 år nu. När hon kom hit, var hon en liten speta, skygg och rädd för det mesta. Idag är hon en trygg dam, snäll och tillgiven. Hon fungerar utmärkt med både katter och hundar, dock tror jag att hon även skulle trivas som ensamkatt.
 
Och så Tussen. Han är en mycket vacker katt, ganska självständig, men har ändå ett visst beroende av oss. Han är gärna med där vi är, och emellanåt är han riktigt kelen. Han gillar kvinnor, mig, bäst, och skulle inte trivas i en större familj. Katter är en nödvändighet i hemmet, och han tycker även om våra hundar.
 
Bapplan söker inte nytt hem. Hon är mammas bebis.
 
Den här tjejen, som ännu inte talat om för mig vad hon heter, skulle troligen trivas bäst i ett bra stall. Hon har visserligen blivit mer synlig i tillvaron, men då hon är född ute, och aldrig är hanterad, skulle hon vara en tillgång i arbetet på en gård. Hennes två vackra systrar, Moa och Bibbi, skulle säkert gärna också kunna tänka sig en liknande anställning. Lönen? Fri tillgång till mat och vatten, samt ett skyddat ställe att tillbringa sin lediga tid på.
 
 
Helen FHHK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0