< hoorskatter.blogg.se -

Surt, sa räven!

Jaha ja, Vasaloppet, det heliga, vanns av en norrman. De där norrmännen borde inte få vara med! Är ingen dålig förlorare i vanliga fall, men igår tillät jag mig att vara det.
Men ja, ja. Ingen ide' att gråta över spilld mjölk. Jag får glädja mig åt andra platsen...
När vi kom hem till svärmor igår morse, hennes TV redan var igång, och såg alla människor som stod på startplatsen, tänkte jag "Oj, vad jag INTE är avundsjuk!". Herregud, jag blev trött bara av att se dem!
Fantastiska människor som bara orkar anmäla sig! Och att sedan genomföra resan, är i mina ögon en prestation. Även om det tar hela dagen.
Nej, det är inget för mig!
När förmiddagen hade gått, hade jag i alla fall lyckats virka fem kattleksaker. Så lite produktivitet skapar Vasaloppet. Även från min sida. Nio mil med virknålen!
 
En tidigare produktion.
 
Katterna var omåttligt sura över att ha fått vara ensamma hemma hela förmiddagen. Det krävdes extra god blötmat för att blidka dem. Mjau i tetra, sen var jag tagen till nåder igen!
 
Hur lång kan en katt bli?! Elof älskar att ligga intill datorn, vilket ibland är lite besvärligt. Han puttar nästan ner den på golvet i sina försök att komma nära nog.
 
Dagens Bappel är dubbel.
 
En uppskattad present!
 
 
Helen FHHK
 
 

Kommentarer
Postat av: Elna

Jag funderar starkt på att kattnappa Bapplarna.

Svar: Jag ska allt räkna dom nästa gång du varit här....
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2013-03-04 @ 21:16:31
URL: http://snudden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0