< hoorskatter.blogg.se -

Att passa upp

När jag kom ut i stallet i kväll, var flera av våra stallkatter på plats. Jansson, den gamla hanen, har alltid haft krav på att matas extra med skinka, och andra delikatesser, men nu när han är äldre, har kraven ökat. Och just i kväll var han mer krävande än vanligt. Han höll sådan låda, att jag var tvungen att gå in och hämta medvurst till honom.
När jag gav honom korven, nosade han på den, och fnös. Den dög inte!
-Men snälla Jansson, du brukar ju...
-Nej! skrek han. Jag vill ha något annat! Bättre!
Efter ytterligare argumenterande, gav jag mig, och gick in och värmde köttbullar åt honom. Han mötte mig vid trappan när jag kom ut, och gick sedan före in i stallet. Där hade Klara, Polly, och Jenny, ätit upp korven. Och väntade på köttbullar, de med.
När jag gav dem första biten köttbulle, tittade de lite anklagande på mig.
-Den är för varm!
Ja, ja. Jag blåste på nästa bit, och då gick den att äta. De fick sina köttbullar, och sen var de nöjda. Utom Jansson...
 
Jansson i somras, efter kastrering. Det var ju dags. Han är bara sådär en 10-11 år. Till mitt försvar måste jag anföra, att han inte har gått i fällan de gånger vi försökt fånga honom. Och riktigt tam har han aldrig blivit. Men, bättre sent än att lägga matsäcken i blöt.
 
Nå, han fick inte mer gott i kväll. Betjänten hade gått av sitt pass.
 
En sorglig händelse från i fredags:
En av stödkatterna hos Åsa, Iris, blev hastigt sjuk, och avled. Det gick mycket fort, och och trots Åsas omvårdnad, gick hon inte att rädda. 
R I P Iris! Vi tänker på dig, och de dina!
 
En trevligare uppdatering från idag:
Bianca och Torben har fått gemensamt hem hos Sarah och Måns!
Lycka till, båda två!
 
Bianca.
 
Helen FHHK
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0