< hoorskatter.blogg.se -

Intressant

Igår, måndag, kastrerade vi 2 hankatter, Mac, och en ännu odöpt svart unghane. Kan omöjligt komma på något namn till honom, och själv vägrar han att säga vad han heter.
Idag, tisdag, har vi id-märkt och vaccinerat Big, en svart hane.
Big och Mac, obs att det inte är jag som har döpt dem, är KKS-katter, och ska snart åka vidare till permanent hem.
Den unga hanen har inte mått riktigt bra idag, och har blivit uppvätskad, fått B-vitamin, och något som jag inte minns namnet på.
Jag lär mig mycket, och får träffa många trevliga människor, med intressanta talanger och kunskap i "jobbet" med katterna. Detta är jag ytterst tacksam över.
Nu i kväll var Lena här och lämnade en kattunge. Då passade hon på att ge sjuklingen healing, vilket jag aldrig sett tidigare. Kändes som om katten ryckte upp sig efter denna, ganska direkt.
Kanske är ett bra komplement till veterinärbehandling?
Tack, snälla Lena för detta!
 
 
2 små sötnosar. ♥
 
Ung skönhet från Eslöv. Bortse från de lysande ögonen!
 
Katten på bilderna nedan, har på något sätt hamnat på en kennel, där man valt att inte ha katter, för att man har hundar som är kattätare. Om katten dumpats, eller vandrat dit själv, är en gåta som vi troligen aldrig får svar på. Han var okastrerad, omärkt, och ganska ung.
 
16 oktober: Frambenet är av på 2 ställen. En nackkota är lite skadad.
 
De som är känsliga, råder jag att inte bläddra neråt. Bilderna visar den stora yttre skadan på katten.
 
 
 
Här är han rakad, och tvättad så att det värsta är borta ur såret. små benbitar fick plockas bort, och de brutna benen stack ut.
 
En vecka senare.
 
Idag är såret nästintill läkt, och han har börjat gå försiktigt på benet! Jag ska ta nya bilder på denna fantastiska katt, som hämtat sig så fint efter denna hemska upplevelse.
 
De som dumpar katter på kennlar, bör tänka sig för. Hundar i flock är i regel inte snälla mot katter. Vill man verkligen utsätta sin katt för risken att bli så skadad som katten ovan?!
Förra sommaren dumpades en unge hos grannen, som har ett antal hundar av värsta kattätarsort. Han var ca 8 veckor. Tur var att hundarna inte fick syn på honom, och att matte observerade att en bil stannade och slängde ut något. Idag bor lille Plutten i Köpenhamn, och har ett mycket bra liv. Men han kunde lika gärna ha blivit uppäten!
 
 
Helen FHHK
 
 
 

Kommentarer
Postat av: kerstin Törnqvist

Barbro mår bra och trivs har börjat få gå ut och
tycker det är toppen.
vi är är så glada att Barbro kommit till oss.hon är mysig och mycket kelig
allt fungerar jättebra även med Wilma(hunden)är inte
riktig vän med Selma ännu(katten) med det är
Selmas fel.
God Jul önskar Barbro
Kerstin Rolf

Svar: Vad roligt att läsa! Hon förtjänar verkligen det allra bästa! God Jul till er med! Pussa Barbro (kallar ni henne det?) från mig!!!
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2012-12-19 @ 19:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0