< hoorskatter.blogg.se -

Datorn är återtagen.

Jaha ja, när matte är borta, passar Bappeln på! Tur att han inte ändrade en massa inställningar på datorn.
Nu ligger Bapplan i den. Blir svårt att skriva... Men jag ska inte bli långvarig, vi ska gå och lägga oss. Fast Bappel har rusat ut i huset igen, han tyckte at det var lite väl tidigt att krypa till kojs. Han och Bullen håller säkert igång. Kanske har de blandat in valpen i leken också.
Bapplan och jag sitter i soffan och tar det lugnt. Eller, som sagt, hon ligger i datorn. Blir det fel, vet ni vad det beror på.
 
Fina, roliga, Matilda har blivit tingad. Jag är så glad för hennes skull. Hon förtjänar verkligen det bästa! Fast det kommer att bli väldigt tyst här. Ingen som "knarrar" när man går mot kylen. Eller klagar när "hennes" matskål är tom. Det kan vara mat i alla andra skålar, men de kan hon inte äta ur. Och när katterna får blötmat, ska hon helst ha en egen skål, uppe på kylskåpet. Hon vet att skaffa sig förmåner!
 
 
Alla har sitt sätt att äta på. Mario äter direkt ur burken genom att stoppa ner tassen i den, och fiska upp maten.
Bertil äter också med tassarna, men då ur matskålarna.
 
Mys-Bertil är en riktig charmknutte.
 
Och nu vill Bapplan säga några ord:
 
"Jag är inte alls tjejig, som min bror försöker få mig till. Bara för att man vill mysa ibland! Jag kan minsann vara lika tuff som han, och brottas med Bullen, jag med."
 
Förresten behöver väl alla slappa ibland!
 
Så sant. Fast Bapplan har ett behov att vara ensam ibland. Medan Bappel alltid ska vara i händelsernas centrum. Och då menar jag verkligen mitt i. Mitt i grytan på spisen, mitt i tallriken på bordet, mitt i garnet. Han är överhuvudtaget en "i-vägen-katt"! Det konstiga är, att jag saknar honom när han inte är "mitt i".
 
Men, nu säger jag och Bapplan god natt!
 
Helen och Bapplan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0