< hoorskatter.blogg.se -

Dream on!

 
 
 
 
Nytt år, nya förutsättningar. Eller....
Kanske bara en repris av 2012 när det gäller katterna? Fånga in, kastrera, placera ut. Önskar att det vore så enkelt.
Men, jag ska försöka vara positiv. Naturligtvis har alla som födde upp kattungar förra året, kastrerat sin katt. De har läst om hemlösa katter som far illa, och lärt sig.   Hm, drömma kan man ju få göra.
 
Har ni sett videon som Henrik och Yvonne från KKS gjort?
 
http://www.youtube.com/watch?v=qDwpp5NuUTw
 
 
Antagligen fungerar inte länken på ett enkelt sätt, det gjorde den inte senast, men gå gärna in på den ändå, och se filmen. Annars ligger länken på vår Facebook-sida.
Jag vet inte om jag är extra känslig för att det är så nära min verklighet, men mina tårar kom redan efter några få sekunder. Och filmen fastnade verkligen, den är mycket fint gjord, ett fantastiskt arbete!
 
 
Det här är vårt köksbord, när vi äter! Minuterna innan hade de försökt stjäla maten från tallrikarna. Kan man låta bli att älska dem?!
 
Och nu blir det reklamfilm!  Eller ja, film och film...
Vi har många fina, tama , trevliga katter, som fortfarande söker sina drömmars hem.
Matilda, Mollan, Molly, Big, Eskil, Aurore, Scarlet, Mimmi, mfl, mfl. Älskvärda små individer, som söker en tillvaro, där just de blir en högt älskad familjemedlem. 
 
Fina Mollan,en liten, söt, något överviktig dam.
 
Mimmi, en KKS-katt, som 2011 tog så väl hand om sina 4 egna ungar, samt de 4 i olika åldrar, som hon adopterade, och därmed räddade livet på.
 

Och här vill jag passa på att tacka alla som adopterade katter från oss, och från de andra kattföreningarna, förra året.
Samt till er som tidigare adopterat hemlösa katter!

Utan er hade vårt arbete varit förgäves, och de hemlösa katterna fler.
 
Helen FHHK
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika Chrsitensen

Hej igen!Idag bloggar jag om KKs och Mac och dig.
Du får gärna tipsa de andra på eran hemsida.
Önska är så bra för det kostar inge.
Allt gott
Annika

Svar: Såg det! Trevligt. Har börjat tipsa runt lite. Jag ska länka den också!
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2013-01-02 @ 12:38:10
URL: http://naturligating.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0