< hoorskatter.blogg.se -

Insändare

Eftersom jag gillar att skriva, måste jag terrorisera hela min omgivning, och betydligt fler, med mina skrifter. Den 12 januari fick jag in denna i Skånska Dagbladet:
 
Medger att jag var smått irriterad på alla "kattuppfödare" när jag skrev denna.
 
Jag bara undrar hur många insändare, artiklar, och pekpinnar det ska behövas, innan folk fattar?!
 
 
Med risk för att upprepa mig, men jag tycker inte att det ska behövas en massa kattföreningar, som tar hand om tusentals, och åter tusentals, katter som folk tröttnat på, och slängt ut. I ett modernt samhälle, med så strikta djurskyddslagar som ändå finns i det här landet, skulle det inte behöva finnas att enda tamdjur som lider. Tyvärr verkar de inte omfatta katter. Även en del andra djur verkar falla utanför ramarna, men det hör inte hemma här...
 
Men, trots att jag inte vill att det ska födas kattungar, måste jag medge att de är bedårande! Jag förstår att folk vill ha kattungar, men, man får inte vara självisk när det gäller djur. Och den mesta kattaveln bedrivs av snåla människor, som inte vill kosta på sin katt de pengar det krävs för att kastrera den. Simple as that!
 
Klart att de är söta. Här; en väldigt liten Bappel!
 
 
Helen FHHK
 

Kommentarer
Postat av: Gunni

Hej Helen, hur kommer man i kontakt med just dig?
Hittar inga uppgifter på fhhk :(

Svar: Ring mig. 0733449483 .
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2013-01-21 @ 11:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0