< hoorskatter.blogg.se -

Lite mer seriöst, tack!

Bappel är nu bortjagad från datorn. Efter en hård strid, segrade matte. Jag tror minsann att den lille mannen blivit datorberoende!
Nå, jag fick lova honom att han skulle få vara med på en bild, förhandlingen var tuff, han ville att alla bilderna skulle vara på honom. Men ok, en bild är väl ett billigt pris att betala!
 
Bäst att börja med en Bappel-bild. Det blir sånt liv om jag skulle glömma den.
 
Ett besök på kliniken idag för att hämta några saker, tog x antal timmar. Plötsligt fann jag mig indragen i 3 kastreringar. Men, det gjorde inget. Min snälla familj fick ta hand om det som skulle göras här hemma. Livet är fullt av oplanerade händelser. Fördelen var att vi fick avhandlat lite föreningsfrågor. Ja, samt en massa annat av livets väsentligheter.
 
Tvärrandigman njuter i sin elementsäng. Den börjar bli lite sliten...
 
Nej, men nu är Bappel och trampar i datorn igen! Han är alldeles omöjlig!
 
Jaha ja, han ville att Bapplan skulle vara med på bild!
 
Varken vackra Långrandigman, eller hans bror, har fått hem än. Långrande är tam och kelig, men fräser gärna lite när man ska börja klappa honom. Ibland kan han ta lite försiktigt med tänderna i handen, men det känns mest som en vänskaplig handling.
 
En liten dam som har börjat ta för sig av livet, är Rundan. Jag har inga bilder på henne än, men hon är liten, svart, och rund. Ja, söt är hon givetvis också. Rundan kommer från Ringsjöstrands camping, och har varit här sen sent i somras. Hon har varit mycket diskret, men när Sotan flyttade, fyllde hon upp tomrummet som blev efter henne. Bilder kommer så småningom.
 
Bagheera är en svart skönhet, som också snart vill ha ett hem.
 
Tänk på att det snart är påsk. Ni som ännu inte skaffat er en liten svart följeslagare, bör göra det nu! Det tar lite tid att hitta samspelet på kvasten. Jag har bara tränat katterna på min gamla stabila Broom 2000, har ni en modernare, snabbare, variant, är det hårdträning som gäller!
 
 
Helen FHHK
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0