< hoorskatter.blogg.se -

Tidens förfärliga ok.

Denna vecka, som jag hade trott skulle bli lugn och händelselös, blev mycket händelserik. Min klena hjärna blir helt utmattad när det händer för mycket. Eftersom jag inte har haft ett normalt jobb de senaste 20 åren, är jag inte lika alert i skallen, som de som varje dag går till sitt arbete. Jag vill helst gå hemma och pyssla om djuren, vilket är mer än heltid. Allt som kommer utöver detta, gör mig psykiskt trött. Därav att jag ibland glömmer att ringa folk jag lovat att ringa, eller är flera dagar sen med detsamma.
Så det som i mångas öron låter som småhändelser, är för mig så mycket mer.
Dessutom stjäler all tid hemifrån, tid som jag kunnat ägna åt mina djur, och göra deras tillvaro betydligt intressantare. Djuren är bortskämda med att ha matte hemma. Har jag varit iväg några timmar, än värre en halv dag, blir jag ställd till svars, och de ifrågasätter vad jag gjorde, som var viktigare än dom.
 
Den här nonchalanta gynnaren passade på att försvinna idag innan jag skulle köra iväg. Jag hörde honom pipa, men det tog tid innan jag hittade honom. Och var ska en Bappel vara, om inte i byrålådan?!
 
Fina Baloo körde jag till Lund igår. Det kändes såå bra att lämna honom hos Nina, och hennes fantastiskt snälla katt Ove, som genast tog hand om Baloo. Fast jag hade dåligt samvete hela resan, eftersom han satt och jamade högljutt hela vägen.
 
Min favoritbild på Baloo. Han är så fin!
 
När jag hade lämnat Baloo, fortsatte jag ner till Malmö, till min mamma, och även till min syster. De håller båda på att rensa sina hus på allt onödigt, och mycket av detta ska vi sälja på våra loppisar. Min bil blev proppfull, och ändå stod det lådor kvar. Nu håller Elna på att gå igenom allt.
 
Två dagar denna vecka har jag hämtat mat till hundarna som vi fått. Massor av burkmat, faktiskt många hundra kilo. De kommer att bli bortskämda....
Det är alltid roligt att kunna skämma bort djuren.
I tunnan på Konsum i Höör, ramlar det in mycket läckert. Katterna är mycket glada för detta. Jag med. Men de njuter verkligen av de olika smakerna. En del av dem sitter på bordet, och provsmakar allt som läggs upp i skålarna.
 
Mat till djuren är det bästa vi kan få. Det känns som julafton varje gång Elna tömmer tunnan på Konsum. Eller när vi får leksaker til dem. Eller när vi får garn. Eller när vi får... ja, allt till djuren . ♥
 
Det är så mycket enklare att få skygga katter tama när man har godsaker att ge dem. Som Gunilla t ex. Henne ser vi hela tiden nu.
 
Ska försöka ha en hyfsat lugn helg nu. Hm, undrar vad som ska hända som sabbar den planen?
Och på söndag är det Vasaloppet... Ska glädja svärmor med vår närvaro då. Det är det enda på hela året som är intressant på TV. Det enda jag vill se, åtminstone. Hoppas bara att inte en norrman vinner. Det skulle vara försmädligt...
 
 
Helen FHHK
 
 

Kommentarer
Postat av: PrinsPia

Lyckligt lottade katter som får vara hos er :-)
Vad glad jag blir att de får njuta av godsaker som godhjärtade människor ger till dem... Ska försöka få i väg ett litet bidrag, jag bor för långt bort för att kunna lägga i konsumtunnan :-)
Allt gott till er som gör livet bättre för dem som inte har valt att födas till hemlöshet!

Svar: Tack! Katterna är så tacksamma för allt de får. Förstår att uppskatta livets goda!
Föreningen för Höörs Hemlösa Katter

2013-03-02 @ 14:30:07
URL: http://prinspia.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0